Handelsbetingelser

Alle handler foretaget gennem www.bocom.dk foregår mellem dig (som kunde) og:

 

Bocom ApS

Münstervej 30
5500 Middelfart

CVR: 35413642

Email: [email protected]

 

Ordrebekræftelse 

Ved bestilling af varer udsendes automatisk en ordrebekræftelse pr. email.

Skulle der være problemer med levering i form af udsolgte varer  eller fejl på hjemmesiden vil du modtage besked herom pr. e-mail inden for maksimalt 24 timer på hverdage. 

 

Fragt og levering 

Leveringstid for bestillingsvarer: ca. 16 dage

Leveringstid for kampagnevarer: 3-5 dage

Fragt i Danmark: Postnord

Fragt til udlandet: UPS (United Parcel Service)

Herunder kan du se priser på forsendelse i Danmark 

For ordrer under kr. 699: 40 kr. til nærmeste postbutik og 75 kr. til din adresse

For ordrer fra kr. 700: fragtfri levering

Kunder, der ønsker levering med Postnord til adressen bør være opmærksom på, at leveringen foretages med flex: Pakken anses for leveret når Postnord har registreret pakken som leveret, men risikoen overgår først når pakken er kommet kunden i hænde.

Kunder der ønsker pakken leveres et ønskes sted, f.eks.  i carport bør angive det i kommentar til ordren. 

 

Betaling                                     

Alle priser på ordre i EU er inklusiv 25% dansk moms.

Ved bestilling af varer for kunder uden for EU, bliver momsen automatisk fratrukket den endelige pris. Ved forsendelse af varer til destinationer uden for EU, er det op til den enkelte kunde selv at tage ansvar for eventuel told og moms i det pågældende land.

Det er muligt at betale med følgende betalingskort: Visa, Mastercard samt PayPal. Du er ikke beskyttet af indsigelsesordningen når du betaler via PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.bocom.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.bocom.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med www.bocom.dk indgås aftaler på dansk.

 

Fortrydelsesret 

For alle forbrugerkøb er 14 dages lovfæstet fortrydelsesret.

I tilfælde af erhvervskøb ydes ingen fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen for forbrugere udløber 14 dage efter den dag du;

 

a)      Har modtaget din ordre
b)      får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)      får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved [email protected] eller på telefon (+45) 27111326. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse samt nederst i disse handelsbetingelser.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du kan ikke fortryde en del af købet med mindre andet er aftalt pr mail.

Der er ikke fortrydelsesret på hynder, der er fremstillet efter dine mål eller har fået et tydeligt personligt præg. 

 

Returnering 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Alle returnerede produkter skal være forsvarligt indpakket, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Såfremt den originale emballage er en væsentlig del af varens værdi, og den er smidt væk eller er synligt forandret, kan prisen på emballagen fratrækkes den købesum, der tilbagebetales.

Mosebo anbefaler altid at sende returnerede varer som pakke eller som anbefalet brev, således at der altid kan findes dokumentation for rettidig afsendelse. 

Hvis fortrydelsesretten ønskes benyttet, skal dette tydeligt fremgå af returforsendelsen, ligesom en kopi af fakturaen skal vedlægges i pakken. Varer som returneres som følge af fortrydelsesretten skal sendes til Bocom ApS lageradresse:

Bocom Aps

Münstervej 30
5500 Middelfart

Mosebo modtager ikke returforsendelser uden porto eller som returneres pr efterkrav.

 

Varens stand, når du sender den retur 

Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du købsbeløbet retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du vil fortryde købsaftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt.  Vær opmærksom på at det tager op til 5 hverdage før det krediterede beløb er på din konto

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Forbehold 

Bocom ApS gør opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver 100% korrekt på produktbilleder. Vi anbefaler, at du rekvirerer læderprøver.

 

Reklamationsret 

Ved salg til private kunder ydes der automatisk 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Ved salg til erhvervskunder ydes der automatisk 1 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. I tilfælde af udvidet garantiperiode fra producentens side formidles denne direkte gennem Mosebo.

For at gøre mangelsbeføjelser gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger¨

Ved udnyttelse af reklamationsretten skal varen sendes til:

Bocom ApS

Münstervej 30
5500 Middelfart

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

I tilfælde af produktreturnering fra kunde til Mosebo skal de returnerede varer være forsvarligt indpakket. Skader på returnerede produkter som følge af dårlig eller mangelfuld emballering eller indpakning er kundens ansvar. Husk at få en kvittering for afsendelse, så du kan få fragtomkostningerne dækket.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Persondatapolitik 

Mosebo forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet.

For at du kan indgå aftale med os på www.bocom.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer ( mobil )
E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af ovenstående oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bocom ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren og medarbejder Anna de Lima for Bocom ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.bocom.dk er direktør Michael Mosebo.

 Oplysninger afgivet til www.bocom.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.

 

Som registreret hos Bocom ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Retten udspringer af Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bocom ApS via e-mail [email protected].

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Michael Mosebo. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  

 

 

 

Standardfortrydelsesformular 

 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til

Bocom ApS

Münstervej 30

5500 Middelfart
Telefon (+45) 27 11 13 26

Email: [email protected]

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med: 

 

Ordrenummer 

Faktureringsnavn:

 

Adresse:

 

Ønskes købsbeløbet overført til bank oplys:  

Banknavn:                                             Reg. nummer:                                 Konto nummer:

 

Forbrugerens underskrift:

 

Dato: