Handelsbetingelser

Alle handler foretaget gennem www.bocom.dk foregår mellem dig (som kunde) og:

Bocom ApS

Industrivej 7

5500 Middelfart

Cvr: 35413642

Email: info@mosebo.com

 

Ordrebekræftelse

Ved bestilling af varer udsendes automatisk en ordrebekræftelse pr. email.

Skulle der være problemer med levering i form af udsolgte varer eller varer i restordre, vil du modtage besked herom pr. email inden for maksimalt 8 timer på hverdage.

 

Fragt og levering

 Fragt priser og levering fremgår af produktsiden


Leveringstid for bestillingsvarer: ca 16 dage

Leveringstid for kampagnevarer: 3-5 dage

 

Fragt i Danmark: Postnord

Fragt til udlandet: UPS (United Parcel Service)

Ved bestilling af varer, som skal sendes til enten oversøiske eller udenlandske destinationer sendes de med UPS

 

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

 

Uanset hvor meget du køber, koster forsendelsen:      30 kr. til nærmeste postbutik og

                                                                                                 75 kr. til din adresse

 

Samlet køb over 600 kr. leveres fragtfrit.

 

Betaling                                     

Alle priser på Mosebo er inklusiv 25% dansk moms.

Ved bestilling af varer for kunder uden for EU, bliver momsen automatisk fratrukket den endelige pris. Ved forsendelse af varer til destinationer uden for EU, er det op til den enkelte kunde selv at tage ansvar for eventuel told og moms i det pågældende land.

Det er på nuværende tidspunkt muligt at betale med følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa Electron, Maestro, Mastercard, PayPal. Der tages ikke gebyr ved betaling på www.bocom.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.bocom.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med www.bocom.dk indgås aftaler på dansk.

 

Fortrydelsesret

For alle forbrugerkøb er der 14 dages lovfæstet fortrydelsesret.

I tilfælde af erhvervskøb ydes der ingen fortrydelsesret.

 

Fortrydelsesfristen for forbrugere udløber 14 dage efter den dag du;

a)      Har modtaget din vare

b)      får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)      får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@mosebo.com eller på telefon (+45) 27111326. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse samt nederst i disse handelsbetingelser.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Alle returnerede produkter skal være forsvarligt indpakket, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Såfremt den originale emballage er en væsentlig del af varens værdi, og den er smidt væk eller er synligt forandret, kan prisen på emballagen fratrækkes den købesum, der tilbagebetales.

 

Mosebo anbefaler altid at sende returnerede varer som pakke eller som anbefalet brev, således at der altid kan findes dokumentation for rettidig afsendelse.

 

Hvis fortrydelsesretten ønskes benyttet, skal dette tydeligt fremgå af returforsendelsen, ligesom en kopi af fakturaen skal vedlægges i pakken. Varer som returneres som følge af fortrydelsesretten skal sendes til:

Bocom Aps

Industrivej 7

5500 Middelfart

 

Mosebo nægter at modtage returforsendelser, som sendes uden porto eller som returneres på efterkrav.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du købsbeløbet retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du vil fortryde købsaftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Forbehold

Mosebo gør opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver 100% korrekt på produktbilleder. Skulle der

opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Mosebo, at du hurtigst muligt retter henvendelse til

info@mosebo.com

 

Reklamationsret

Ved salg til private kunder ydes der automatisk 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Ved salg til erhvervskunder ydes der automatisk 1 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. I tilfælde af udvidet garantiperiode fra producentens side formidles denne direkte gennem Mosebo.

 

For at gøre mangelsbeføjelser gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger¨

 

Ved udnyttelse af reklamationsretten skal varen sendes til:

Bocom ApS

Industrivej 7

5500 Middelfart

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

I tilfælde af produktreturnering fra kunde til Mosebo skal de returnerede varer være forsvarligt indpakket. Skader på returnerede produkter som følge af dårlig eller mangelfuld emballering eller indpakning er kundens ansvar. Husk at få en kvittering for afsendelse, så du kan få fragtomkostningerne dækket.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Persondatapolitik

Mosebo forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet.

For at du kan indgå aftale med os på www.bocom.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

Email adresse

Vi foretager registreringen af ovenstående oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bocom ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren og medarbejder Anna de Lima for Bocom ApS har adgang til de oplysninger, der

registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på www.bocom.dk er direktør Michael Mosebo.

 Oplysninger afgivet til www.bocom.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. Emailadressen videregives ikke til andre.

 

Som registreret hos Bocom ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Retten udspringer af Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bocom ApS via email

info@mosebo.com

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Michael Mosebo. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se mere på www.kfst.dk eller ring på 41 71 50 00 (Hverdage 9-16).

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til

Bocom ApS

Mosebo webshop

Industrivej 7

5500 Middelfart

Telefon (+45) 27 11 13 26

Email: info@mosebo.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min

købsaftale om følgende varer:

Ordrenummer og bestillingsdato:

Faktureringsnavn:

Adresse:

Bank oplysninger; Banknavn:                   Reg. nummer:                    Konto nummer:

Forbrugerens underskrift:

Dato: